Wady i zalety diety owocowej

Wady i zalety diety owocowej

Dieta owocowa, jak każda dieta monoskładnikowa nie jest przeznaczona do dłuższego stosowania. Nie powinna ona trwać dłużej niż kilka dni. Jej podstawową zasadą jest jedzenie tylko i wyłącznie owoców pod różną postacią. Wykluczone są banany, awokado oraz owoce suszone. Można natomiast robić sałatki bądź zapiekać owoce. Podczas diety owocowej chudnie się nawet trzy kilogramy w trzy dni, a jeszcze dodatkowo oczyszcza się organizm z toksyn. Nie wolno tej diety stosować dłużej niż kilka dni, bo staje się to niebezpieczne dla zdrowia. Otóż spożywanie dużej ilości cukrów prostych zawartych w owocach na dłużą metę może doprowadzić do cukrzycy. Jednak to nie wszystko, bo chociaż owoce zawierają sporo witamin i minerałów, to jednak nie są w stanie dostarczyć organizmowi wszystkich składników odżywczych. W owocach nie ma białek, wapnia, zdrowych tłuszczy, witamin z grupy B. Podczas stosowania diety owocowej należy pić wodę bądź zieloną herbatę. Po zakończeniu trzeba uważać, żeby nie dopadł nas efekt jo-jo. Normalne posiłki trzeba wprowadzać stopniowo, najpierw jeden posiłek dziennie, potem dwa i tak dalej. Ważne jest, aby od razu nie wracać do odżywiania sprzed diety. Owoce są bardzo zdrowe i smaczne, więc muszą się one pojawić w naszej diecie. Jednak ograniczanie jadłospisu tylko do tych produktów nie jest najlepszym wyjściem.