Najważniejsze zasady żywieniowe podczas diety

Najważniejsze zasady żywieniowe podczas diety

Każda specjalna dieta rządzi się swoimi prawami, ale jeśli ktoś próbuje utrzymać po prostu zdrowe nawyki żywieniowe, to powinien przestrzegać kilku zasad z tym związanych. W czasie jednego posiłku nie powinno się spożywać jednocześnie produktów, które posiadają duża zawartość węglowodanów i białka. Trzeba także pamiętać, że to zawsze głównie owoce i warzywa stanowią trzon diety, a mięso i produkty zbożowe to jedynie dodatki. Przed każdym posiłkiem warto zjeść surówkę, która pobudzi soki trawienne i zapełni trochę żołądek. Po godzinie szesnastej nie powinno się już spożywać produktów, które zawierają białko, ponieważ są one dość dużym obciążeniem dla organizmu. Nie należy stosować produktów gotowych, lepiej używać tylko i wyłącznie produktów pochodzenia naturalnego. W czasie diety każdy powinien unikać mąki i produktów, które są z mąki, to znaczy przede wszystkim chleba, ciasta, makaronów, a także unikać oczyszczonego ryżu. Zakazane są też wszelkiego rodzaju słodziki oraz cukier, zamiast tego lepiej stosować miód, syrop klonowy, syrop z buraków cukrowych albo frutilozę. To samo dotyczy soli, zwykłą kuchenną sól dobrze zamienić na sól ziołową albo sól morską. Wszystkie te nawyki są tylko kwestią czasu i łatwo przejść z nimi do porządku dziennego, bo przecież nie chodzi tylko o piękną figurę, ale przede wszystkim o zdrowie. Opisane zasady żywieniowe można z powodzeniem stosować przez bardzo długi czas, jedząc niemal wszystko, ale w innych proporcjach.