Korzystanie z porad lekarskich za pomocą infolinii

Korzystanie z porad lekarskich za pomocą infolinii

Stworzono wiele inicjatyw mających na celu niesienie pomocy potrzebującym. Jednym z takich przedsięwzięć jest tak zwana infolinia. Dotyczy ona wielu sfer, z których jedną są porady lekarskie. Pacjent ma możliwość zadzwonić pod wskazany numer, by dowiedzieć się czegoś więcej na temat trapiącej go przypadłości. Telefon może odebrać wolontariusz, lub też odpowiednio przeszkolony specjalista w dziedzinie medycyny. Czasami taki oddział udostępnia kilka numerów telefonów, ponieważ infolinię możemy niejednokrotnie nazwać „gorącym telefonem” z racji dużej ilości zgłoszeń. Najczęściej osoba dzwoni na taką infolinię, aby usłyszeć odpowiedź na nurtujące ją pytania. Nie rzadko też prosi i pomoc w postaci, jakichś wskazówek dotyczących problemu. Bywa tak, że taka osoba odbierająca telefon poradzi rozmówcy by ten skorzystał z usług psychologa, lub jakiegoś konkretnego lekarza i zazwyczaj podaje namiary na specjalistę, jeżeli tylko takimi dysponuje. Infolinie działają zazwyczaj 24 godziny na dobę i są łączami bezpłatnymi. W przypadku porad lekarskich najczęściej to, gdzie się dodzwonimy zależy od określonego problemu. Co przez to rozumiemy? Możemy zadzwonić na ogólną infolinię, ale najczęściej jest tak, że oddzielny oddział udziela porad dotyczących nowotworów, a oddzielny traktuje o chorobach takich, jak AIDS, czy innych.