Jak uniknąć efektu jo-jo

Jak uniknąć efektu jo-jo

Tak wiele osób na świecie ma problem z otyłością. Nie ważne czy są to dzieci, dorośli czy seniorzy, każdy z nich ma problem aby pozbyć się nadliczbowych kilogramów raz a dobrze. Wydawałoby się, że stracić zbędną masę, nie powinno być niczym trudnym. Przecież na rynku jest dostępnych wiele produktów o obniżonej zawartości tłuszczu, oznaczonych „light”, wiele produktów bez cukru, o mniejszej niż pierwotnie zawartości kalorii. A jednak, samodzielna walka z nadwagą, zazwyczaj nie przynosi pożądanych rezultatów, a przynajmniej nie na długo, bo zaraz pojawia się znienawidzony przez odchudzających się efekt jo-jo, gdzie nie dość, że wraca się do wyjściowej masy ciała, to jeszcze przybywają dodatkowe kilogramy. Najlepszym wyjściem z sytuacji jest zgłoszenie się do dobrego dietetyka, który dopiero po zadaniu nam dużej liczby pytań, odnośnie naszego sposobu życia czy nawyków żywieniowych i gustów kulinarnych, zaleci nam odpowiednią dla nas dietę. Mało tego, specjalista do spraw żywieniowych, na bieżąco, będzie kontrolował nasz spadek masy ciała i ewentualnie dietę modyfikował, specjalnie dla potrzeb naszego organizmu. Diety lepiej nie wspomagać suplementami diety, wyprodukowanymi do odchudzania, a codziennym zestawem ćwiczeń. Nowe nawyki żywieniowe z mądrze dawkowanym ruchem, przynoszą naprawdę niesamowite efekty, i co istotne, bez efektu jo-jo.