Dieta na bazie kefiru

Dieta na bazie kefiru

Wśród różnych diet bardzo interesującą opcją jest propozycja zastosowania diety w 100 procentach opartej na kefirze. Mleko i żywe kultury bakterii jakie są zawarte w jego ukwaszonych formach od lat są znane jako jeden z najważniejszych elementów pozwalających na walkę nie tylko ze zbędnymi kilogramami, ale również osłabieniem naszego układu odpornościowego, jak i wzmocnienie swojej przemiany materii na stałe. Dieta na bazie kefiru to doskonała decyzja. Przez cały okres jej trwania spożywać należy spore ilości kefiru. Dawka ta ma za zadanie zaspokoić nasz głód. Nie należy stosować zasady znanej z wielu innych diet – im mniej tym lepiej. Powoli należy zmniejszać ilość posiłków i ich wielkość, zastępując je kefirem i jogurtami naturalnymi. Po okresie najbardziej restrykcyjnym danej diety konieczne jest ponowne wdrażanie do naszego menu pokarmów takich jak gotowane mięso, warzywa, surowe lub gotowane na parze. Zwracajmy zatem uwagę na takie elementy jak zmniejszanie posiłków w pierwszej fazie diety, a w kolejnej powoli je zwiększamy. Można również spróbować innych sposobów – niektórzy wskazują go jako równie pomocny. Można zdecydować się na spożywanie każdego dnia innego dnia, jednak wszystkie bazować mają na kefirze. Propozycje są rożne – na przykład jednego dnia zjadamy ziemniaki z kefirem, a innego kurczaka gotowanego z kefirem.