Dieta dla matki karmiącej

Dieta dla matki karmiącej

Narodziny dziecka są wspaniałym i wyjątkowym czasem w życiu każdej młodej mamy. Nagle kobieta odkrywa, że życie powstało z niej i że jest ktoś, kto zna ją najlepiej na świecie. O związkach matki z dzieckiem nie trzeba mówić, bo wiadomo, że jest to szczególna więź, którą trudno opisać w jakikolwiek sposób. Matka i dziecko budują swoje relacje spędzając po urodzeniu niemal każda chwilę razem. Lekarze radzą, by młode mamy, jeśli tylko pozwala im na to zdrowie, karmiły piersią swoje pociechy przez pierwsze miesiące życia. Niektórzy naukowcy twierdzą, że mleko matki jest pełnowartościowym pokarmem dla malucha tylko przez cztery miesiące po urodzeniu, a potem można je spokojnie odstawić. Jednak każda karmiąca mama powinna mieć specjalny jadłospis, który nie będzie przeszkadzał także maluchowi. Karmiące matki powinny zrezygnować z ostrych i pikantnych potraw, ciężkostrawnych mięs i kwaśnych owoców. Poleca im się za to picie herbaty z mlekiem, czyli tak zwanej bawarki, jedzenie delikatnych i kremowych potraw i łagodnych sosów. Chodzi bowiem o to, że jedzenie spożywane przez matkę wpływa na smak i wartość mleka dla dziecka. Wiadomo bowiem, że kilkutygodniowe maleństwo nie powie, że mu nie smakuje, więc lepiej zadbać o to zawczasu, żeby było zadowolone ze swoich posiłków. Zdrowa i szczęśliwa mama to także zdrowe i szczęśliwe dziecko.